Půsty jsem vyléčila hypoglykémii

Napsala mi Lída:

„Věrko, jsem fakt nadšená z Vašeho e-booku o půstu. To je opravdu síla, máte úžasný zkušenosti. Fandím vám a dost mě to zajímá. Mám kamarádku, která drží pravidelně půst o úplňku, aby se pročistila. Chválí si to.

To já bych taky ráda, jenže mě už ten den, kdy přestanu jíst, začne být odpoledne špatně, takže se musím najíst. Lítá mi hladina cukru, a když pravidelně nejím, je mi slabo.

Poradila byste mi, jak se dostat přes nepříjemnou fázi, když půst držet chci?“

Otázka jak dělaná!

Právě i já jsem od dětství trpěla hypoglykémií, což je nízká hladina cukru v krvi a obvykle předstupeň cukrovky. Když jsem se dost nenajedla, bylo mi slabo, pak špatně, když jsem se stále nenajedla, objevil se třas rukou, bušení srdce, studený pot a na konec mi bylo až na omdlení.

Maminka musela dávat pozor, abych se dobře navečeřela, aby mi nebylo ráno špatně. Postupem času jsem si zvykla a jedla podle signálů, které tělo dávalo ohledně stavu energie.

Pro jistotu jsem v kabelce nosila hroznový cukr. Což je čistá glukóza. Rychle se vstřebá do těla a nástup energie má během několika minut. Účinek vydrží podle toho, kolik ho sníte, hodinu, dvě …

Už před mnoha lety mě půst přitahoval. Tehdy jsem slýchávala od přátel nebo četla v časopisech o jednodenních půstech každý týden nebo při úplňku. Ale právě proto, že mi bývalo špatně, představa, že tak trpím každý týden, byla pro mě horor!

1-10_Foto_12Nicméně kvůli pádným důvodům, které popisuji v e-booku Blahodárný půst a jeho 9 zázračných účinků, jsem se pro půst rozhodla.

Přečetla jsem si, že při půstu tělo projde po 2-3 dnech první detoxikací a nepříjemné pocity zmizí, že po této fázi přijde zklidnění nebo dokonce nárůst energie až euforie. Odvodila jsem si, že když to na začátku vydržím, tak potom to bude jen lepší.

A skutečně DNES HYPOGLYKÉMII NEMÁM! A lékaři kroutí hlavou. Půsty jsem ji vyléčila.

Časem mi došly souvislosti, proč se to stalo.

Každá nemoc něco symbolizuje. A hypoglykémie, tak jako cukrovka je symbolem toho, že toužíme po lásce, ale současně jsme neschopni pustit ji do svého nitra.

Abychom se nemoci zbavili, musíme vytvořit místo pro lásku. Najít střed mezi přijímáním a poskytováním. Mít braní a dávání jako dvě vyvážené strany jedné mince. Nebo také nedávat lásku samozřejmě. Jinak je s námi jako se samozřejmostí zacházeno.

Při půstu a zvláště dlouhodobém se musíte koncentrovat na to, čemu svoji energii věnujete. Uvědomíte si, že na prvním místě jste vy a pak teprve něco dalšího. Více jsem o tom psala v článku: Je to láska? Není to sobectví?

Znáte to? Někteří lidé odpočívají, až když je skolí nemoc. Do té doby se pro ostatní přetrhnou (doslova). Když ale stačí fyzické síly jen pro vás, jednoduše je nemůžete nikomu jinému dát.

Při půstu zažijete, že to jde i bez vašeho „snažení“ a dovolíte, aby vám ostatní pomohli. Budete překvapeni, že si vás budou více vážit. Dali jste jim konečně šanci uvidět, co pro ně ve skutečnosti opravdu děláte. To vám zůstane pod kůží, to mi věřte.

Uvědoměním, které jsem při půstu získala, jsem odstranila příčinu v duši a vyléčila tím své tělo. I vy to tak můžete mít. Půst je dokonalým prostředkem na léčení všech nemocí, kromě jediné a tou je pýcha, jak již říkala svatá Hildegarda z Bingenu.

Co ještě můžete při půstu zažít, se dočtete v e-booku Blahodárný půst a jeho 9 zázračných účinků.

love-903178_1280

Jak na půst, když mi je bez jídla špatně?

Jednodenní půst

Pokud cítíte nervozitu nebo vás přímo zachvacuje panika, neklaďte si ultimáta. Buďte na sebe laskaví a prostě si řekněte, jak to půjde, tak to půjde. Samozřejmě rozlišujte mezi vlastním pohodlím a překonáváním hranic, které vás teprve někam posune.

Příprava

Vyberte příjemný den, který půst uskutečníte. Pro někoho to může být o víkendu, aby byl sám, někdo naopak vybere pracovní den, protože o víkendu se rodina schází u jídla.

3 dny před půstem snižte množství konzumovaného jídla tak, abyste poslední den před půstem snědli jen polovinu obvyklého množství. Vynechte maso, kávu, alkohol, cigarety, energy drinky a nejlépe vůbec jakékoli smažené, pečené, grilované a živočišné jídlo.

Pokud přípravu dodržíte, bude vám při půstu příjemněji. Pokud ne, budete se při půstu vyrovnávat se silným hladem a detoxikací – bolest hlavy, abstinenční příznaky, atd. Tak jak to zažila Kristýna v mém článku 4 rozdíly mezi půstem a hladovkou.

diet-403588_1920

Půst začněte tím, že se ráno nenasnídáte. Přirozeně máte tak už několik hodin půstu za sebou ve spánku. Místo snídaně hodně pijte. Doporučuji čistou, filtrovanou a nejlépe teplou vodu. Pokud během dne ucítíte slabost, vezměte si kousek nebo víc hroznového cukru. Kolik vzít, poznáte podle pocitu. Můžete třeba 2ks každou hodinu.

Mírnější variantou je, že budete během dne popíjet např. šťávu z mladého ječmene nebo teplou vodu s jablečným octem (nepasterovaným) a medem, jako to děláme na postním víkendu.

Teď když držím půsty a cítím úbytek energie, dám si lžičku medu. Je přirozenější. Dodá energii a má podobné vlastnosti jako hroznový cukr. Hypoglykemická krize se nekoná.

Půst zakončete večeří. Doporučuji lehkou zeleninovou polévku nebo rýži se zeleninou. Pokud se vyhnete ještě alespoň 2 – 3 dny živočišné potravě, účinek půstu velmi prohloubíte.

Najděte si někoho, kdo vás podpoří. Nemusí být nutně fyzicky s vámi, může to být přítel na telefonu 🙂

Vícedenní půst

Příprava pro vícedenní půst je stejná, jako pro jednodenní. A tady bych na ní trvala, jinak si projdete nepříjemným detoxem a to, i když hypoglykémii nemáte.

Pokud se necítíte na úplný půst, tj. pouze na vodě, připravte si čistě přírodní šťávy, mladý ječmen nebo jablečný ocet s medem. Při poklesu energie si dejte lžičku medu.

honey-pust vera stadnikova

Respektujte své tělo. Když se nedostaví fáze euforie hned po 2-3 dnech, odpočívejte a spěte, kolik potřebujete. Je to evidentně proto, že máte spánkový deficit.

Pozor, pokud nejdete už více jak 2 dny na stolici, je potřeba abyste si udělali klystýr. Jinak se škodliviny, které tělo vyloučilo do tlustého střeva, budou vstřebávat do těla zpět.

Přechod na jídlo by měl trvat stejně dlouho, jako samotný půst. Tj. pokud jste se postili 5 dní, 5 dní budete zvykat zažívání zpátky. Je mega důležité „přechodné“ období dodržet, jinak byste si mohli velmi ublížit.

U delšího půstu doporučuji přečíst nějakou literaturu, zajít na seminář nebo mít podporu člověka, který s půstem má vlastní zkušenost. Zážitky jsou dost specifické a zkušenosti nepřenosné, vaše okolí tomu nemusí rozumět.

Jaký je rozdíl mezi půstem a hladovkou si přečtete v tom článku 4 rozdíly mezi půstem a hladovkou a k čemu vás půst podpoří, najdete tady: Půstem na pravou stranu.

Věra Stádníková

Jsem průvodkyně k radosti duše a zdraví těla. Miluju jógu, zdravě chutné jídlo, meditaci a půst. Učím lidi, jak skrze tyto věci jít k sebepoznání, vytvářet harmonii a žít šťastnější život. Více o mně si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Blahodárný půst a jeho 9 zázračných účinků, který si můžete stáhnout tady >>

Komentáře

  • stáhněte si e-book Blahodárný půst ZDARMA

    BLAHODÁRNÝ PŮST a jeho 9 zázračných účinků. Co můžete zažít v půstu? A bude pro vás přínosný? Já zažila omlazení těla a euforii ducha. I o tom vyprávím ve svém e-booku.

    Blahodarny pust 3D

  • vložte svůj email a získávejte NOVINKY

    Líbí se vám mé články na blogu? Inspiruje vás moje tvorba? Chcete-li, dám vám vědět, když něco zajímavého vytvořím nebo napíšu. Email ode mě čekejte asi tak jednou za 14 dní. Novinky můžete kdykoli odhlásit.

  • Nejnovější příspěvky

  • Rubriky