Návratovka po dlouhém půstu aneb spokojený mikrobiom

8. den návratovky po 25 denním půstu na vodě vyprávím o zjemnění svého života díky “téměř veganství”, o realizaci vizí prohloubením jangové energie. O zprávách duše, které mi při půstu přišly. O tom, co právě jím a kam směřuje má psychika.

Detailní článek zaměřený na návratovou dobu po půstu s konkrétním popisem potravin na 5 dní, tak jak to dělám já, najdete tady >>> Návratovka – jak začít po půstu jíst.

Toto je 3. video ze série 5 videí, kterými jsem doprovázela svůj 25 denní půst na vodě a urině na přelomu září a října 2020. Další videa z této série shlédnete na těchto webových stránkách nebo přímo na mém Youtube kanálu: Vera Stadnikova, Joginka a Pruvodkyne pustem

Proč Vám kvašené potraviny přinesou benefity, i když nedržíte půst?

Kvašené potraviny dokáží po půstu krásně obnovit střevní mikrobiom, ale na to, aby vám prospěly, nemusíte držet půst. Postarejte se díky nim o pravidelný úklid ve svých střevech, dopřejte si dobré trávení a pohodu mysli.

Recept na kvašené (fermentované) zelí: 2,8 kg bílého hlávkového zelí (2 menší hlávky) 1,2 kg mrkve 1,2 kg cibule Očistíme a nastrouháme na hrubo. Přidáme 2 až 4 lžíce soli, podle toho kolik solíte, 1 – 2 lžíce drceného kmínu, 1 – 2 lžíce drceného koriandru, 3 – 4 lžíce Nori vloček a 3 – 4 lžíce drceného sušeného medvědího česneku.

Promícháme, přikryjeme a nechám uležet v pokojové teplotě do druhého dne. Poté promačkáme, přendáme do zeláku, zatížíme, zakryjeme a necháme týden kvasit v pokojové teplotě. Je důležité zelák nebo kvasné nádoby pořádně vymýt horkou vodou, a aby když zelí zatížíte, bylo celé ponořené ve šťávičce. Jinak by mohlo chytnout plíseň.

Zachovávám poměr 2:1:1 zelí : mrkev : cibule, ale klidně si vytvořte svou verzi. Jinak můžete kvasit i červené zelí a přidat další kořenovou zeleninu – červenou řepu, petržel nebo jablka.

Někdy přidávám indické koření a zkouším další a další varianty. :)

Věděli jste, že zhubnout, zbavit se plynatosti, pročistit si střeva a zlepšit si náladu můžete změnou své střevní mikroflóry?
Od té doby co držím půsty, což je víc než 10 let, jsem objevila kouzlo kvašených potravin.
To co pro naše střeva, imunitu, energii a celkovou náladu umí udělat kvašené potraviny za pár kaček, dokáže jen málokterá potravina nebo doplněk za o mnoho více kaček.
Poslední dobou ujíždím na vegan Kimchi, na kvašeném rostlinném sýru z obilovin a dlouhodobě na Jablečném octu a kvašeném zelí.
Všechny 4 výše uvedené kvašené potraviny si sama vyrábím, MILUJU a když nedržím půst, což je 1 – 3 dny v týdnu, tak je jím denně.

Pokud nejste na kvašené potraviny zvyklí, je lepší začít pomalu.

Nejdříve se střeva potřebují pročistit a pak postupně navyknout.
Jak jste na tom, zjistíte když si uděláte nebo koupíte kvašené zelí nebo Kimchi, případně jiné kvašené potraviny a jednoduše sníte menší porci k běžnému jídlu.
Když vás budou nejdříve více nadýmat než obvykle, je lepší střeva pročistit.
Sama je jím od roku 2010 a od roku 2013 si je ode mě můžete objednat a koupit. Poskytnu vám k nim všechny potřebné info.
Věra Stádníková
Jsem průvodkyně k radosti duše a zdraví těla. Miluju jógu, zdravě chutné jídlo, meditaci a půst. Učím lidi, jak skrze tyto věci jít k sebepoznání, vytvářet harmonii a žít šťastnější život. Více o mně si přečtěte zde >> Jsem autorkou e-booku Blahodárný půst a jeho 9 zázračných účinků, který si můžete stáhnout tady >>
Komentáře